Wednesday, March 5, 2008

انا واصحابى


قريت الكلمتين دول للعبقري عباس العقاد ، اسمع بيقول إيه الأستاذ يا سيدي :
إذا انتشرت الألعاب غير الرياضية كالورق والدومينو النرد والسيجه وأمثالها كان ذلك دليلا على نضوب مادة الحديث في الوسط الذي تنتشر فيه
أنا حاسس بسعادة ما تتوصفش ، الحمد لله أنا عمري وصحابي ما لجأنا للعبة نقتل بيها الوقت ، كنا دايما بنلاقى حاجة نتكلم فيها ، ساعات نهزر وكتير نتكلم جد ، المهم إن إحنا عمر مادة الحديث ما نضبت بينا ، وعمر ما كان المكان اللي إحنا فيه بيفرق معانا ، كنا دايما إحنا اللي بنخلق للمكان متعة مش هو اللي بيخلق لفسحتنا متعة ، في النهاية أنا فخور جدا بصحابي وفخور بكل لحظة قضتها معاهم ، أقول قولي هذا واستغفر الله لي ولهم ولكم ، وسلامو عليكو
posted by استراحة محمد at 7:21 AM

3 Comments:

واقم الصلاه ان الصلاه كان على المؤمنين كتاب موقوتا

March 5, 2008 at 8:33 AM  

بص ياعم الداعيه ..انا بتمنا ان دعوتك توصل لكل الشباب..الشباب الي فى الجاناين..شكرا استاذى العزيز

March 5, 2008 at 10:41 AM  

فعلا دي حاجه ربنا كرمنا بيها يا حمام ..ربنا يسهل و نفضل كده علطول و ميجييش اليوم اللي يبقى كلامنا كله عن الاستيميشن و الطرنيب و الحاجات اللي "بتقتل" الوقت دي .. واخد بالك من كلمة "بتقتل" دي !
ربنا ما يكتبها علينا

March 8, 2008 at 8:30 PM  

Post a Comment

<< Home